گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

رسیتال ویلنسل و پیانو در تالار وحدت برگزار می‌شود

رسیتال ویولنسل و پیانو با نوازندگی آتنا اشتیاقی و بهنام ابوالقاسم در روز یکشنبه ۱۲ آبان ماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد. اشتیاقی و ابوالقاسم در این کنسرت آثار آهنگسازانی چون برامس، شوستاکویچ، راخمانینف، چایکوفسکی، فوره و پولنک را اجرا خواهند کرد.

علاقه مندان می‌توانند برای تهیه بلیت این کنسرت به سایت ایران کنسرت به آدرس (www.iranconcert.com) مراجعه کنند.

پیمان ابوالحسنی مدیر اجرایی این کنسرت، درباره این برنامه توضیح می‌دهد: «آتنا اشتیاقی و بهنام ابوالقاسم که هر کدام در زمرۀ بهترین نوازندگان موسیقی کلاسیک کشور هستند و سابقه ای طولانی در همکاری با گروه های مختلف در ژانرهای گوناگون طی سال‌های اخیر را دارند، این بار با اجرای رسیتال کلاسیک به روی صحنه خواهند رفت.»

او درباره قطعات اجرایی در این برنامه گفت: «در این رسیتال رپرتواری از آهنگسازانی چون برامس، شوستاکویچ، راخمانینف، چایکوفسکی، فوره و پولنک را اجرا خواهند کرد.»

ابوالحسنی که خود از نوازنده‌های ویولن ارکستر ملی ایران و ارکستر فیلارمونیک تهران است افزود: «با توجه به حضور مخاطبان موسیقی کلاسیک و هنردوستانی که هنر جدی را دنبال می‌کنند، هدف این دو هنرمند در قیمت‌گذاری بلیط های این کنسرت فارغ از جنبه مادی بوده و تاکید هر دو بر پایین بودن قیمت بلیت‌ها برای فراهم آمدن امکان حضور تمامی علاقه مندان به این ژانر از موسیقی بوده است.»

علاقه مندان می‌توانند برای تهیه بلیت این کنسرت به سایت ایران کنسرت به آدرس (www.iranconcert.com) مراجعه کنند.


آتنا اشتیاقی
(آتنا مستعان اشتیاقی) متولد ۳ فروردین ما سال ۱۳۶۸ در تهران و نوازندهٔ ویولنسل و کنترباس است. او در هنرستان موسیقی تهران در رشتهٔ نوازندگی تحصیل کرد و ساز ویلنسل را نزد کریم قربانی فراگرفت. خانوادهٔ او از اهالی هنر هستند. پدر بزرگ او رضا هوشمند، مادربزرگش فرخ‌لقا هوشمند، مادرش فرشته هوشمند (مشهور به فرشته مهبان) و پدرش بهزاد اشتیاقی بازیگر بوده‌اند. اشتیاقی در سال ۱۳۹۳ در کنار چند نوازندهٔ دیگر به عنوان برندهٔ تندیس بهترین نوازنده سازهای غربی در دومین جشن سالانهٔ موسیقی‌ما انتخاب شده است.

اشتیاقی سابقهٔ همکاری با ارکستر سمفونیک تهران را از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰ در کارنامهٔ خود دارد و از سال ۱۳۸۹ در مقام نوازنده با ارکستر ملی ایران نیز همکاری کرده است.

***


بهنام ابوالقاسم

۱۰ تیر سال ۱۳۶۴ در تهران متولد شد. وی موسیقی را از شش سالگی با ساز پیانو نزد «امیر قاسمیان» و «سوشیانت عازمی‌خواه» شروع و سپس دورهٔ تکمیلی را با «کلارا بوکوچاوا» گذرانده‌است. او همچنین در محضر «حسین دهلوی» (تلفیق شعر و موسیقی)، «کریم علی‌شاهی» و «کیوان ساکت» (تار و سه‌تار) آموخته‌است. وی تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد موسیقی به پایان رسانده‌است. ابوالقاسم غیر از تدریس پیانو در دانشگاه، در آلبوم های متعددی به نوازندگی پیانو پرداخته است که از جمله آنها می توان به: «به زمین و آفتاب» ساخته محمدسعید شریفیان اشاره کرد.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است