گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

آیین نکوداشت صدمین سالروز تولد علی تجویدی برگزار می شود

آیین نکوداشت صدمین سالروز تولد علی تجویدی آهنگساز و نوازنده فقید موسیقی ایران روز پنجشنبه شانزدهم آبان ماه در تالار وحدت تهران برگزار می شود. به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری «رادنواندیش»، این نکوداشت در ساعت ۲۱:۳۰ روز پنجشنبه شانزدهم آبان ماه به همت موسسه فرهنگی هنری «راد نواندیش» به مدیریت بردیا صدرنوری و مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی در تالار وحدت تهران برگزار می شود.

در این مراسم که با حضور تعدادی ازهنرمندان شاخص و پیشکسوت موسیقی کشورمان میزبان علاقه مندان است روزبه کلانتر نوازنده ویولن و از شاگردان علی تجویدی به همراه داود یاسری نوازنده پیشکسوت تمبک به اجرای دو نوازی می پردازند.

در ادامه این برنامه بردیا صدرنوری نوازنده پیانو نیز بر اساس آثاری از تجویدی به بداهه‌نوازی پیانو می‌پردازد و در پایان هم «ارکستر ملی مهر» به رهبری ناصر ایزدی و خوانندگی محمد صرفه‌جو چند اثر از این هنرمند سرشناس را اجرا خواهد کرد.

در این برنامه نماهنگی نیز درباره زندگی و آثار علی تجویدی پخش می‌شود که در آن خانواده زنده یاد تجویدی و چند هنرمند برجسته موسیقی سخن خواهند گفت.

علاقمندان برای حضور در این برنامه می توانند از طریق مؤسسه فرهنگی و هنری «رادنواندیش» با شماره ۸۸۵۲۸۱۴۷ و ۸۸۵۲۸۱۴۸ اقدامات لازم را جهت دریافت کارت حضور در برنامه انجام دهند.

ناصر ایزدی آهنگساز و رهبر ارکستر ملی مهر درباره این کنسرت می گوید: ارکستر ملی مهر قرار است در این شب ۵ اثر از استاد تجویدی با نام های: «بازگشته» با شعری از معینی کرمانشاهی، «حق ناشناس» با شعری از بیژن ترقی، «دیدی که رسوا شد دلم» با شعری از رهی معیری، «ای بهار من» با شعری از منیر طاها و «سفر کرده» با شعری از معینی کرمانشاهی را با صدای محمد صرفه‌ جو و همخوانی: صحرا شعبانی و بهاره آخوندی اجرا کند.

محمد صرفه‌جو در سال ۱۳۶۵ در شهر ورامین متولد شد. موسیقی را از سال ۱۳۷۹ با فراگیری ساز گیتار آغاز نمود و سپس به فراگیری علوم موسیقی کلاسیک پرداخت. آواز ایرانی و ردیف را زیر نظر اساتیدی چون محمدرضا لطفی و ناصر ایزدی آموخت و در این سالها از محضر اساتید بسیاری از جمله وارطان ساهاکیان و لیلی افشار بهره برده. اجرای آثاری در بزرگداشت نادر گلچین تالار وحدت سال ۹۵ و شرکت در سی و دومین و سی و سومین جشنواره موسیقی فجر به همراه ارکستر ملی مهر به رهبری ناصر ایزدی، اجرای آواز در بزرگداشت جواد معروفی در سال ۹۵ و در بزرگداشت قاسم رفعتی در سال ۹۷ و همچنین کنسرت آوای دوست به همراه گروه مهرآور به سرپرستی بردیا صدرنوری از جمله فعالیت‌های ایشان است.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است