گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

کنسرواتوار پاریس


کنسرواتوآر پاریس (Conservatoire de Paris) دانشکده موسیقی و رقص در سال ۱۷۹۵ در پاریس به وجود آمد. در این دانشکده؛ موسیقی، رقص، نمایش و طراحی تدریس می شود. در سال ۱۹۴۶ به دو دانشکده مجزا تقسیم شد: یکی برای تئاتر، نمایش و بازیگری به نام “کنسرواتوآر ملی هنرهای نمایشی” (CNSAD) و دیگری برای رقص و موسیقی به نام “کنسرواتوآر ملی موسیقی و رقص پاریس” (CNSMDP)

.

این کنسرواتوآر زیر نظر وزیر فرهنگ فرانسه برنامه ریزی می شود.

اصل این کنسرواتوآر به مدرسه پادشاهی خوانندگی سال ۱۶۶۹ باز می گردد که توسط آهنگساز گاسک (Gossec) بار دیگر در سال ۱۷۸۴ گشایش یافت.

در سال ۱۷۹۳ مدرسه موسیقی با مدرسه خوانندگی ترکیب شد و به عنوان موسسه ملی موسیقی نام گرفت.

در سال ۱۷۹۵ مجمع ملی در دوره انقلاب فرانسه، کنسرواتوآر ملی فرانسه را به وجود آورد و اولین هنرجویان آن که تعدادشان به ۳۵۰ می رسید تحصیل خود را از اکتبر ۱۷۹۶ در این کنسرواتوآر آغاز کردند.

در سالهای ۱۹۴۰ کنسرواتوآر پاریس رشد یافت و به یکی از بزرگترین و با اعتبارترین در اروپا تبدیل شد.

در سال ۱۹۴۶ کنسرواتوآر به سه شاخه تبدیل شد: موسیقی، رقص و هنرهای نمایشی. کنسرواتوآر در ساختمان تاریخی خود در پاریس مستقر بود. نمایش ها و تئاترهایی برای عموم و به شکل رایگان در سالن تئاتر کنسرواتوآر برگزار می شود.

دولت فرانسه عمارتی جدید با معماری مدرن را به کنسرواتوآر رقص و موسیقی اختصاص داده است.

en.wikipedia.org

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است