گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

مرگ مایکل جکسون زمانی اتفاق افتاد که مایکل بعد از ۱۲ سال قصد بازگشت به روی صحنه و اجرای زنده را داشت و تور طولانی مدت او که قرار بود از ۱۳ جولای ۲۰۰۹ تا ۶ مارس ۲۰۱۰ انجام شود، بیش از یک میلیون بلیت فروخته بود. تور متشکل از ۵۰ اجرا و به نام This Is It بود که قرار بود از آرنای لندن آغاز به کار کند.

مایکل جکسون تا مدتها لقب پادشاه پاپ را با خود داشت و ششمین آلبوم منتشر شده از او به نام Thriller که در سال ۱۹۸۲ منتشر شد، پرفروش ترین آلبوم تمام تاریخ موسیقی است.

گفته می شود که تریلر از زمان انتشار تا کنون بین ۶۰ تا ۶۵ میلیون نسخه فروش داشته است.

تریلر موقعیت مایکل را به یکی از برجسته ترین ستارگان پاپ اواخر قرن ۲۰ تغییر داد و مرزهای نژادی سیاه پوستان را در آن زمان شکست.
در اولین دقایق اعلام خبر مرگ مایکل جکسون، موج انفجاری از جستجوها برای یافتن خبرهای بیشتر گوگل را دچار اشکالات جدی کرد، طبق گفته بلاگ گوگل، میلیونها تن از مردم همزمان در گوگل شروع به جستجو کردند بطوری که بخش گوگل نیوز، دچار این اشتباه شد که این هجوم ناگهانی، یک حمله اتوماتیک است که توسط روبوت صورت گرفته است.

بطوری که مدت ۲۵ دقیقه، مردمی که به دنبال نتایج مورد نظر بودند، با تعجب به عبارت We’re Sorry از سوی گوگل برخوردند. این عبارت معمولا زمانی نشان داده می شود که احتمال اقدام ویروس های کامپیوتری یا نرم افزارهای جاسوسی باشد.

از سوی دیگر، توییتر که در وقایع آن روزهای ایران، نقش یک خبرگزاری مردمی را ایفا می کرد، از نظر اجرایی دچار مشکل کندی شد زیر هر دقیقه هزاران پیغام درباره مرگ مایکل جکسون روانه توییتر می شد.

سرویس AOL و AIM نیز به مدت ۴۰ دقیقه از دسترس خارج شدند و یاهو نیز که خبر مایکل را در صفحه اول خود گذاشته بود، تاریخی ترین تعداد کلیک در دوره تاسیس خود را در عرض ۱۰ دقیقه تجربه کرد: ۸۰۰ هزار کلیک آنهم در ۱۰ دقیقه!

موضوع انتخابات ایران نیز که در این روزها بالاترین جستجو و توجه را در توییتر به خود اختصاص داده بود، با مرگ مایکل به رده های بعدی رفت.

اتفاق جالب دیگری که در فیس بوک افتاد، ایجاد صفحه های با مضمون های عجیب برای کسانی بود که نمی خواستند مرگ او را باور کنند. صفحاتی از قبیل: مایکل نمرده است، آماده یک بازگشت بزرگ باشید. یا مایکل نمرده است، این فقط بخشی از نقشه او برای سورپرایز کردن طرفدارانش در تور آینده اش است!

abc.net

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

دیدگاه ها ۳

  • انسانهای پلیدی که تمام منافعشون در نابودی و در سختی بودن انسانهای دیگه هست ،نمیتونن ببینن که انسان بزرگی چون مایکل جکسون داره همه رو از غارت ها و چپاول های اونها آگاه و بیدار میکنه و به خیال پست خودشون با به قتل رسوندن مایکل عزیز به این کار پایان دادن ، غافل از اینکه این خود اونها هستن که نابود شدن و روح پاک مایکل و فداکاری های او هرگز از بین نخواهد رفت.
    لعنت خدا بر همه ی اونهایی که در طول زندگی مایکل با شایعه سازی و دروغ پردازی آزارش دادن .

    (( و درود خدا بر مایکل عزیز و مهربون که سهم عظیمی در آسایش انسانها و حفظ زیبایی های طبیعت و زندگی داره و خواهد داشت .
    روح بزرگت شاد ، یادت هرگز از دل نمیره.از تو محبت و نوع دوستی و از خود گذشتگی ، و در یک کلام خوبی ها رو یاد گرفتم. ))

  • من واقعا نمی فهمم که چه طور یه عده حاضرن غذای مسموم میل کنن و لذت ببرن.موسیقی مسموم و آلوده مایکل خیلیارو به خوردن زهر عادت داده

بیشتر بحث شده است