گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

کنسرت شادروان در تالار اندیشه


مهیار شادروان (خواننده و مدرس آواز) ۲۸ اردیبهشت ماه جاری همراه با گروه موسیقی طیفور در تالار اندیشه به روی صحنه می رود. شادُروان که از شاگردان برجسته استاد محسن کرامتی است در تشریح این برنامه گفت: برنامه در دو بخش اجرا می شود. بخش اول شامل اجرای همنوازان تنبور است و بخش دوم که من با گروه همراه می شوم، در آواز دشتی تنظیم شده و شامل آواز، تصنیف و قطعات ضربی خواهد بود. سرپرست گروه و آهنگساز گروه طیفور سید حمید اعتماد نیا است که سالها با این گروه اجراهای موفقی داشته اند.

این خواننده در ادامه افزود: به زودی چند آلبوم نیز از کارهای جدید و قدیمی من به صورت صوتی و تصویری منتشر خواهد شد، از جمله کنسرت سال ۸۶ با گروه فاخته در تالار وحدت که قرار است به صورت تصویری منتشر شود. خواننده آلبوم پرفروش “عشق و شب و شیدایی” افزود: این اجرا نخستین کنسرت من در سال ۹۱ است که انشاالله با برنامه ریزی های انجام شده، این کنسرت در خارج از کشور نیز اجرا خواهد شد.

شایان ذکر است سال گذشته آلبومی از کنسرت این خواننده به همراه هنرمندان مطرح موسیقی مقامی ترک و ایرانی در استانبول توسط کمپانی “کالان موزیک” منتشر شد که با استقبال خوبی مواجه گردید.

“گوشه های نهان صبح” نیز آلبوم دیگری است با صدای این خواننده که ساخته سیروس جمالی و با مقدمه مفصلی از محمد رضا درویشی که در سال ۸۴ توسط آوای باربد منتشر شده است.

این خواننده که کتاب “مشق عشق” او در حوزه ادبیات و موسیقی در سال ۷۷ برای خوانندگان آواز منتشر شده و سال گذشته تجدید چاپ شده، در خصوص عدم آشنایی نسبی برخی خوانندگان امروز و انس آنها با ادبیات فارسی و شعر گفت:


متاسفانه اشتباهات فاحشی را در خوانش شعر در برخی اجراها می شنویم که از عدم تسلط و حتی آشنایی نسبی خوانندگان جوان ما با مقوله ادبیات فارسی و تمرکز صرف روی تکنیک های آوازی فارغ از ادبیات نشأت می گیرد؛ در صورتیکه اگر بخواهیم هنر موسیقی ایران را به عنوان یک مولفه و نماد از فرهنگ و تمدن ایرانی معرفی کنیم، نمی توانیم از مقوله شعر و ادبیات که پیوندی ناگسستنی با موسیقی ایرانی داشته به آسانی و با نگاهی سطحی بگذریم، چرا که خواننده در آواز به نوعی باید امانت دار این میراث معنوی باشد.

او درباره کارهای دیگر در دست انتشارش گفت: علاوه بر آثار ذکر شده، در مجموعه «خیام خوانی» که بر اساس طرحی است از پیمان سلطانی با همکاری تعدادی از دوستان خوب خواننده و نوازنده، هرکدام یک رباعی از حکیم عمر خیام را با یک نوازنده خوانده ایم که از قرار معلوم بزودی منتشر خواهد شد.

اجرای مهیار شادُروان با گروه طیفور به سرپرستی سید حمید اعتمادنیا در تالار اصلی حوزه هنری در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه جاری به روی صحنه خواهد رفت. موسسه های موسیقی بتهوون و ققنوس بلیت های این کنسرت را توزیع خواهند نمود.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

دیدگاه ها ۴

بیشتر بحث شده است