گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

کنسرت گروه صهبای کهن به مناسبت دهمین سالگرد تاسیس گفتگوی هارمونیک

به مناسبت دهمین سالگرد فعالیت مجله گفتگوی هارمونیک، گروه موسیقی صهبای کهن به روی صحنه می رود. این کنسرت یکی از برنامه هایی است که امسال توسط نویسندگان این سایت برگزار خواهد شد. این کنسرت فردا جمعه ۱۴ شهریور ماه ساعت ۲۰ در فرهنگسرای سوهانک اجرا می شود.

علاقه مندان برای شرکت در این کنسرت می توانند با شماره ۰۹۳۵۱۲۶۸۲۴۰ تماس گرفته یا به از محل برگزاری کنسرت، به تهیه بلیط بپردازند.

چنان که در جشن دهمین سالگرد تاسیس سایت گفتگوی هارمونیک، مقرر شد، در سال ۱۳۹۳ گردهمایی های مختلفی با محوریت موسیقی برگزار خواهد شد که این برنامه نخستین آنهاست.

در این کنسرت، رامین بحیرایی (خواننده)،‌ آرش لطفی (تنبک، دایره و دف)، سجاد پورقناد (تار و سه تار) و علی نجفی ملکی (نی) حضور دارند و قطعاتی در مایه های ابوعطا، ماهور، افشاری و بیات ترک به اجرا می گذارند.

رامین بحیرایی خواننده این کنسرت، مدتی است ساکن کشور مالزی شده و به ادامه فعالیت های خود در این کشور ادامه می دهد. وی در سفری که اخیرا به تهران داشته است به همکاری دوباره با گروه صهبای کهن می پردازد که خواننده اصلی آن است.

گروه صهبای کهن با ترکیبی از سازهای ایرانی با هدف ارائه موسیقی کلاسیک ایرانی در سال ۱۳۷۸ توسط سجاد پورقناد تأسیس گردید. از آن زمان تاکنون اجرای کنسرتهای متعدد در نقاط مختلف کشور و ضبط آلبوم از فعالیتهای این گروه موسیقی بوده است.

این گروه هم‌اکنون دست به‌کار ضبط آلبومی از آثار تصنیف‌ساز فقید محمدعلی امیرجاهد، با تنظیم و بازسازی سجاد پورقناد است. در این آلبوم رامین بحیرایی آواز، سجاد پورقناد نوازندگی تار و سه تار، سعید رحیمی نوازندگی سنتور، علی نجفی نوازندگی نی و علیرضا دریایی نوازندگی کمانچه و قیچک آلتو را به عهده دارند.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است