گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

یوگنی کیسین، نابغه پیانو

یوگنی کیسین (Evgeny Kissin) نابغه پیانو را میتوان موتسارت معاصر دانست. در اکتبر ۱۹۷۱ و در مسکو روسیه بدنیا آمد. پیانو را بدون هیچ آموزشی تنها از طریق گوش و با بداهه نوازی در سن ۲ سالگی شروع نمود. شاید بسیار شگفت انگیز باشد که این کودک چنین استعداد خارق العده ای را در موسیقی و نوازندگی آنهم در آن سن از خود نشان داد.

یوگنی کیسین (Evgeny Kissin) نابغه پیانو را میتوان موتسارت معاصر دانست. در اکتبر ۱۹۷۱ و در مسکو روسیه بدنیا آمد.

پیانو را بدون هیچ آموزشی تنها از طریق گوش و با بداهه نوازی در سن ۲ سالگی شروع نمود. شاید بسیار شگفت انگیز باشد که این کودک چنین استعداد خارق العده ای را در موسیقی و نوازندگی آنهم در آن سن از خود نشان داد.

در ۶ سالگی به مدسه موسیقی Moscow Gnessin رفت جائیکه وی پیانو را بصورت آکادمیک از Anna Pavlovna Kantor فرا گفت، کسی که به گفته وی تنها معلمی بود که در طول دوران نوازندگیش داشته است.

نمونه بارز استعداد و نبوغ را میتوان در کیسین مشاهده نمود؛ در زمانی که تنها ۱۲ سال سن داشت کنسرتو پیانوهای شوپن را در تالار بزرگ کنسرواتوار مسکو و با ارکستر فیلامونیک ایالتی مسکو و به رهبری Dmitri Kitaenko اجرا نمود که نوید کشف نابغه ای را در دنیای نوازندگی پیانو می داد.

در سال ۱۹۸۵ در زمانی که تنها ۱۴ سال داشت، شروع به اجرا در خارج از روسیه نمود و به همراه ارکستر و رهبران معتبر جهان در بزرگترین و مشهورترین سالنهای جهان کنسرتهایی خیره کننده را از خود بنمایش در آورد و بی وقفه میتوان کیسین را در برترین سالنهای جهان دید.

کیسین همکاری های زیادی با شرکت بزرگ RCA داشته و نیز یکی از مهمترین فعالیتهای وی همکاری اش با کمپانی EMI بوده است.

در بین سالهای ۲۰۰۷ الی ۲۰۰۸ وی همراه با کمپانی معتبر EMI پروژه ای مبنی بر ضبط قطعات شاخص کلاسیک را به شروع نمود که ثمره این همکاری چندین آلبوم شاخص در زمینه موسیقی کلاسیک بود:

وی تمامی پنج کنسرتوی بتهوون را همراه با ارکستر سمفونیک لندن و به رهبر Colin Davis دومین و سومین کنسرتو از پروکوفیف به رهبری Vladimir Ashkenazy دو کنسرتو پیانو از برامس به همراه ارکستر سمفونیک بوستون و به رهبری James Levine کنسرتو پیانو شماره ۲۰ و ۲۷ موزارت را با ارکستر Kremerata Balitica اجرا و ضبط نمود.

Audio File
قسمتی از اجرای کیسین را ببینید

در سال ۱۹۹۲ و در مراسم جایزه گرمی وی قطعاتی را در برنامه زنده تلویزیونی و برای میلیونها مخاطب اجرا نمود و همچنین در سال ۱۹۹۵ به عنوان جوانترین نوازنده سال در آمریکا انتخاب شد که موفقیتهایش موجب رضایت و خوشنودی سیاستمداران روسیه را نیز بوجود آورده بود.

وی به عنوان سفیر هنری روسیه توانسته، فرهنگ کشور خویش را نیز به جهان نشان دهد که در سال ۱۹۹۷ جایزهprestigious Triumph Award را که بنوعی نشان لیاقت هنری بود دریافت نمود. (وی جوانترین فردی بود که توانست این جایزه را از آن خود نماید)

کیسین اولین موزیسینی بود که توانست در سال ۱۹۹۷ کنسرت تکنوازی را در BBC Promenade اجرا نماید و همچنین اولین نوازنده سولیستی است که در سال ۲۰۰۰ برای اجرا در Proms opening concert دعوت شد.

وی در سال ۲۰۰۱ دکترای افتخاری موسیقی را از Manhattan School of Music دریافت نمود و در سال ۲۰۰۳ در مسکو، یکی از مهمترین جوایز موسیقی روسیه یعنی جایزه شوستاکوویچ را دریافت نمود.
کیسین همچنین عضو افتخاری Royal Academy of Music لندن میباشد.

آثاری ضبط شده توسط وی جوایز زیادی را بخود اختصاص داده است که میتوان به جوایز:
Grammy
،
the Edison Klassiek
،
the Diapason d’Or
،
the Grand Prix of La Nouvelle Academie du Disque اشاره نمود .


imgartists.com

سحر افشانی

سحر افشانی

۱ نظر

بیشتر بحث شده است