گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

گفتگوی هارمونیک دوازده ساله شد

گفتگوی هارمونیک امسال دوازدهمین سال فعالیت خود را جشن می گیرد. دوازده سال فعالیت گفتگوی هارمونیک نه تنها در فضای مجازی تأثیراتی بر جای گذاشته است بلکه به دنبال این بوده که در تمامی این سال ها با ایجاد معیارهایی برای شناسایی و شناساندن هنر موسیقی، مطالب مفیدی را با خوانندگان خود به اشتراک بگذارد.

بنابراین، نیکوست که به مناسبت سالگرد پایه ریزی این ژورنال که جزء اموال فرهنگی عمومی به شمار رفته و سرمایه ای برای تک تک ایرانیان علاقه مند به موسیقی به شماره می رود، مروری بر دست آورد ها و اهداف این پروژه مهم فرهنگی داشته باشیم.



گفتگوی هارمونیک که در آغاز با انتشار مطالب کوتاه و عمومی به ویژه در شاخه های موسیقی کلاسیک و مردمی غربی به فعالیت می پرداخت اما امروز پس از دوازده سال فعالیت بی وقفه توانسته است به سمت انتشار مطالب تخصصی تر بویژه درباره موسیقی کلاسیک ایرانی و غربی بپردازد و با نیازهای روز جامعه موسیقی ایران همراه و همگام و حتی پیشگام آن ها باشد.



نویسندگان و مترجمان ژورنال موسیقی گفتگوی هارمونیک، همواره تلاش خود را بر این اصل استوار کرده اند که در فضایی سالم به معرفی و تحلیل موسیقی این مرز و بوم بپردازند و آثاری که درخور شناخت و تحسین بوده اند را به مخاطبان خود معرفی کنند.

گفتگوی هارمونیک بدون چشم داشت مالی از بسیاری از برنامه های موسیقایی چه در زمینه اجرا و چه در زمینه معرفی آثار و نشست های تحلیلی از هنرمندان حمایت معنوی کرده و سعی بر این داشته است تا اطلاع رسانی مناسبی در زمینه فعالیت های هنری مرتبط با موسیقی داشته باشد.


گفتگوی هارمونیک امروز از ۴۵۱۵ شماره نوشته خود، ۲۴۵ شماره در شاخه جز و بلوز، ۲۴۵ شماره در شاخه راک، ۱۳۰ شماره در شاخه فیزیک و مهندسی موسیقی، ۷۰ شماره در شاخه موسیقی فیلم، ۱۸۷ شماره در شاخه موسیقی ملل، ۳۰۲ شماره در شاخه موسیقی معاصر، ۱۱۶۲ شماره در شاخه موسیقی کلاسیک غربی،۲۰۳۵ شماره در شاخه موسیقی کلاسیک ایرانی، ۱۴۹ شماره در شاخه مبانی نظری موسیقی کلاسیک، ۲۲۱ شماره در شاخه مصاحبه و گفتگو، ۵۹۳ شماره در شاخه مطالب عمومی، ۶۹۲ شماره در شاخه نقد و بررسی، ۴۴۶ شماره در شاخه اخبار موسیقی، ۷۸ شماره در شاخه تئوری و مبانی نظری موسیقی جز، ۳۰۷ شماره در شاخه دانستی های موسیقی، ۵۳۴ شماره در شاخه ساز و نوازندگی را به انتشار رسانده است.


در سال جدید قصد داریم، ضمن تغییرات تکنیکی در سایت به فضاهای مجازی دیگری نیز برای اطلاع رسانی بیشتر وارد شویم که پس از اعمال تغییرات و راه اندازی پروژه های جدید، در سایت اعلام خواهد شد.

به رسم هر سال، نویسندگان و مترجمان گفتگوی هارمونیک در نشستی صمیمانه دور هم جمع شدند تا فعالیت دوازده ساله این ژورنال موسیقی را جشن بگیرند.




امسال نیز در جشن تولد سایت، میزبان نویسندگان این ژورنال موسیقی: محسن قانع بصیری، شاهین مهاجری، هادی سپهری، سعید یعقوبیان، سجاد پورقناد، علی نجفی ملکی، کامیار صلواتی و مترجمین سایت: منیره خلوتی و محبوبه خلوتی بودیم.

ژورنال موسیقی گفتگوی هارمونیک همواره پذیرای نظرات مخاطبان خود بوده و در پاسخ به پرسش های آنان یا استفاده از پیشنهادات و انتقادات آنها کوشیده است. در پایان مانند همیشه چشم به راه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خوانندگان فرهیخته گفتگوی هارمونیک می مانیم و امیدواریم که در این سال جدید نیز از همراهی مخاطبان مانند همیشه بهره بگیریم.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

دیدگاه ها ۲

بیشتر بحث شده است