گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

شارون بیزالی، پاگانینی فلوت!


توصیف شده توسط روزنامه تایمز: “خداوند هدیه ای را به دنیای نوازندگی فلوت هدیه کرد!” شارون بیزالی توسط prestigious Klassik Echo آلمان و در سال ۲۰۰۲ به عنوان نوازنده سال انتخاب شد و در سال ۲۰۰۳ جایزه جوانترین هنرمند سال را از سوی Cannes Classical از آن خود نمود. مجله Classics Today از او با عنوان فلوتیستی غیر زمینی که همتای دیگری ندارد یاد میکند و آثار و اجراهایش را فراتر از دیگر نوازندگان میدانند؛ چه در اجرا، چه در بیان، نبوغ و زیبایی ای در نواختنش وجود دارد که موجب تحسین همگان شده است.

شارون بیزالی (Sharon Bezaly) در سال ۱۹۷۲ در اسرائیل متولد شد، اما در حال حاضر در سوئد زندگی میکند.

تکنیک و مهارتش در نوازندگی را به تکنیک اشخاصی همچون دیوید اویستراخ و ولادمیر هارویتز مقایسه نموده اند و حتی از او با عنوان پاگانینی فلوت یاد کرده اند!

audio fileبشنوید اجرایی از شارون بیزالی را از “رقص پریان” اثر بازینی

از سال ۱۹۹۷ او توانست خود را به عنوان ستاره ای نوظهور در دنیای موسیقی به همکان معرفی نماید، سالی که اولین اجرای بین المللی خود را با زیبایی هر چه بیشتر به نمایش گذاشت. ار سن یازده سالگی شروع به نواختن فلوت نمود و در سن ۱۴ سالگی به همراه ارکستر فیلارمونیک اسرائیل به عنوان سولیست فلوت همکاری داشت!

بنا بر توصیه رامپال او موسیقی را در کنسرواتوار ملی National Supérieur de Musique در پاریس و زیر نظر اساتیدی هچون Alain Marion ،Raymond Guiot و Maurice Bourgue فرا گرفت که توانست جایزه نفر اول را در نوازندگی فلوت در آنجا را از آن خود نماید.

شارون از سوی Sándor Végh بعنوان نوازنده فلوت اصلی در Camerata Academica Salzburg انتخاب شد که تا سال ۱۹۹۷ در آنجا مشغول فعالیت بود، پس از مرگ ساندور او به فعالیتش در آنجا خاتمه داد.

audio fileبشنوید اجرایی از شارون بیزالی را از “کارمن” اثر بیزه

در طی آن دوران شارون توانست خود را به عنوان یک نوازنده برجسته و توانای فلوت نشان دهد و موجب شد تا از سوی ارکسترهای متعددی دعوت به همکاری شود که میتوان به نوازندگی به همراه ارکسترهای همچون فیلارمونیک توکیو و اوساکا، ارکستر سمفونیک گوتنبرگ و ارکستر فیلارمونیک استکهلم، ارکستر ملی اسکاتلند و بی بی سی، مینوسوتا، سن پائولی و ارکستر ملی بلژیک اشاره کرد.

اجرای وی را میتوان در معتبرترین سالنهای موسیقی جهان مشاهده نمود، مکانهایی همچون :
Vienna Musikverein, Cologne Philharmonie, Tokyo Suntory Hall, the Rudolfinum in Prague, Palais des Beaux Arts in Brussels و the Châtelet و Salle Gaveau in Paris.

جدا از رپرتوارهای استاندارد از آهنگسازان برجسته کلاسیک وی یکی از علاقمندان به اجرای موسیقی معاصر نیز میباشد و آهنگسازان مختلفی برایش قطعه ساخته اند که میتوان از اشخاصی مانند ofia Gubaidulina, Kalevi Aho و Sally Beamish نام برد.

در کارنامه هنریش اجرای هفت کنسرتو مشاهده میشود که از سوی آهنگسازان مختلف به وی تقدیم شده است که کنسرتوی آهنگساز Kalevi Aho در کشورهای مختلف جهان اجرا شده است.

audio fileبشنوید قسمتی اجرایی از شارون بیزالی را از “کارناوال ونیز” اثر بریچیالدی

او در سفرها و کنسرتهایش آهنگسازان را ترغیب به نوشتن قطعات مختلف برای فلوت نموده است که مهارت وی در اجرا توانسته است، نظر آنها را برای نوشتن قطعه برای فلوت جلب نماید و در این راه نیز موفق بوده است.

در ژانویه سال ۲۰۰۷ شارون کنسرتو فلوت Gubaidulina را به همراه ارکستر سمفونیک بی بی سی و به رهبریMartyn Brabbins اجرا نمود.

در زمینه ضبط و انتشار آثارش با کمپانی سوئدی با نام BIS قراردادی را منعقد نموده است که تابحال ۲۰ سی دی از مجموعه آثار اجرا شده توسط او بوسیله این شرکت وارد بازار موسیقی شده است و توانسته است به فروش قابل توجهی دست یابد و جدا از آن جوایز متعددی را از آن خود نماید که میتواند به جوایزی مانند:
Diapason d’or (Diapason), Choc du Monde de la Musique (Monde de la Musique), Editor’s Choice (Gramophone), CD of the Month (BBC Music Magazine), Stern des Monats (FonoForum), Recommandé (Répertoire) and Recomendado (CD Compact

اشاره نمود. فلوت استفاده شده توسط او ساخته Muramatsu team میباشد و طلای ۲۴ عیار کامل میباشد.

sharonbezaly.com

سحر افشانی

سحر افشانی

دیدگاه ها ۴

بیشتر بحث شده است