گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

کنسرت غفار ذابح (زادبه) در فرهنگسرای نیاوران

یکشنبه سوم مرداد ۱۳۹۵، فرهنگ‌سرای نیاوران شاهد اولین اجرای گروه «مرغ سحر» به خوانندگی «غفار ذابح» (زادبه) خواهد بود. تنظیم قطعات را در این اجرا، «پویا سرایی» به‌عهده داشته و گرچه نوع این تنظیم به آنسامبل بیشتر نزدیک است، اما رنگ صدایی این ارکستر با بهره‌گیری از سازهای تار، پیانو، ویولن، ویولا، ‌ویولن‌سل و تنبک، اندکی متفاوت خواهد بود.

برنامه‌ی گروه مرغ سحر، در دستگاه اصفهان و آواز دشتی اجرا می‌شود که بهزاد رواقی (تار) و پیام سوری (پیانو)، در بخش‌های آوازی برنامه، به همراهی با خواننده می‌پردازند. تصنیف «راز دل» (همایون خرم، بهادر یگانه)؛ «نیمه‌شبان» (علی تجویدی، تورج نگهبان)؛ «رفتم و بار سفر بستم» (علی تجویدی، اسماعیل نواب‌صفا)؛ «سایه‌ی لرزانم» (حبیب الله صالحی، عبدالله الفت)؛ «ای که رفته با خود» (همایون خرم) و «گوزلرین آلدی منی» که از قطعات فولکلور موسیقی آذری‌ست، قطعات اجرایی توسط گروه مرغ سحر خواهند بود.

گروه مرغ سحر:

رامین براتی: مدیر اجرایی

غفار ذابح (زادبه): خواننده و سرپرست گروه

پویا سرایی: تنظیم برای ارکستر

بهزاد رواقی: تار
پیام سوری: پیانو

پویا موسویان: سازهای کوبه‌ای

آرش جامع: ویولن

امین عطایی: ویولن

پژمان اختیاری: ویولا

بهرنگ معتمدی: ویولن‌سل

یکشنبه، سوم مرداد ۱۳۹۵، سالن خلیج‌فارس، فرهنگ‌سرای نیاوران، ساعت ۲۱.
***
غفار ذابح (زادبه) متولد ۱۳۵۱ شمسی در آذربایجان شرقی است. او آواز را نزد اساتیدی چون: «حسین عمومی» و «محسن کرامتی» آموخت و بهره‌های زیادی از استادان «محمدرضا شجریان» و «محمدرضا لطفی» برد. اجرای کنسرت به سرپرستی استاد «محسن نفر» و نیز برنامه‌های متعدد دیگری در سایر شهرستان‌ها و همکاری محدود با «صدا و سیما» از دیگر فعالیت‌های اجرایی ایشان بوده است.

وی اکنون به تدریس ردیف آواز ایرانی و صداسازی در آموزشگاه‌های مختلف مشغول است، نیز آلبوم «کجاست خانه‌ی باد» به آهنگ‌سازی «کاوه کامجو» با اشعاری از «خیام» و «فروغ فرخزاد» در سال ۱۳۸۹ با صدای وی منتشر شده است. هم‌اکنون از او سه آلبوم «ای انسان» با آهنگسازی و تنظیم «پیمان سلطانی» و دو آلبوم با همکاری «ملیحه سعیدی» و «پویا سرایی» در دست انتشار است.


پویا سرایی
متولد ۱۳۶۲ است. وی دکترای پژوهش هنر، نوازنده ی سنتور، پژوهشگر، رهبر ارکستر و آهنگساز است. وی موسیقی را نزد: فرامرز پایور، جواد بطحایی، حسین علیزاده، داریوش طلایی، پشنگ کامکار، مصطفی کمال پورتراب، حمیدرضا دیبازر، محمد حقیقی فرد، شریف لطفی، فرهاد فخرالدینی، شهرام مظلومی، حسن ریاحی، محمد سریر و هاتروتیون آرزومانیان آموخته است.
آهنگسازی برای چند آلبوم و ترکهای متعدد برای ارکسترهای سمفونیک، مجلسی و ایرانی بخش بزرگی از رزومه کاری او را تشکیل می دهد. او سابقه نوازندگی در بیش از ۲۰۰ آلبوم و مجموعه موسیقایی را دارد.

سرایی برگزیده ی ۹ دوره ی متوالی جشنواره ی فجر و جوان در تکنوازی سنتور بوده و امروز صاحب بیش از ۱۴۰ مقاله، سخنرانی و نقد منتشر و ارائه شده در همایشها و مجلات تخصصی متعدد از سال ۱۳۸۰ تا کنون است. وی همچنین امروز در مقام استادیار دانشگاه مشغول فعالیت است.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است