گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

فصلنامه موسیقی زنگار کارگاه تابستانه « موسیقی نویسى» برگزار می کند

کارگاه تابستانه «موسیقی نویسی » ویژه دانشجویان رشته موسیقی، روزنامه نگاران و خبرنگاران، هنرجویان و هنرآموزان موسیقی علاقه‌مند به مقاله نویسی به همت فصلنامه موسیقی «زنگار» از تاریخ ۱۴ مردادماه در شهر شیراز برگزار می شود.

آشنایی با نوشتن درباره موسیقی، با هدف اولیه آشنایی با مهارت های مقاله و نقد نویسی، و همچنین آشنایی با قالب ها و ملاحظات حرفه ای نوشتن در نشریات، از اهداف این دوره اعلام شده است.



کارگاه تابستانه موسیقی نویسی به مدت۱۲ جلسه برگزار می‌شود که در هر جلسه ۲ مدرس به صورت مجزا به ارائه و تدریس مطالب دوره خواهند پرداخت و مدرسین آن بابک خضرایی، مدرس و پژوهشگر موسیقی، به همراه آروین صداقت کیش، منتقد و پژوهشگر موسیقی، هستند.

بابک خضرایی ضمن اعلام این خبر درباره ضرورت چنین کارگاهی گفت: «امروزه بسیاری از فارغ التحصیلان و علاقه مندان به موسیقی می خواهند که یافته ها و دیدگاه های خود را مکتوب کنند و به صورت مقاله به دست دیگران برسانند اما معمولا با مبانی و اصول این کار، همانند بیان موضوع، مستندسازی، پردازش و نتیجه گیری شناخت کافی ندارند. برگزاری این کارگاهها تلاشی برای تبادل تجربیات و آشنایی با اصول مقاله نویسی و نقد نویسی است.»

همچنین آروین صداقت کیش، مدرس دیگر این دوره سرفصل مطالبی که به همراه بابک خضرایی درکارگاه موسیقی نویسی ارائه می کنند را چنین اعلام کرد: «ساختار مقالات علمی-تحقیقی، عنوان بندی، چکیده نویسی، پاراگراف بندی، متن، نتیجه گیری، توصیف نوشتاری از موسیقی، مقایسه آثار موسیقی با یکدیگر، نوشتن تحلیلی از موسیقی، تفسیر نوشتاری موسیقی»

صداقت کیش نیز ضرورت برگزاری این کارگاه را اینگونه بیان کرد :« از آنجاییکه توانایی نوشتن درباره موسیقی برای اغلب فعالان حوزه موسیقی نیازمند آموزش و تقویت است، و اغلب دانشجویان و نویسندگان این حوزه به مهارت در آن نیازمندند؛ کارگاه تابستانه دوره «موسیقی نویسی» به پیشنهاد و همت فصلنامه موسیقی «زنگار» با همکاری دو موسسه آزاد موسیقی «ایران» و «آرشه» در شهر شیراز برگزار می گردد. ضمن اینکه علاقمندان به ثبت نام در این دوره می بایست حتما به عنوان پیش نیاز، آشنایی عملی و یا نظری با یکی از شاخه های موسیقی را داشته باشند.»

لازم به ذکر است، آروین صداقت کیش پیشتر نیز در سال ۹۱ گارگاه «نقد موسیقی» را در «خانه موسیقی» دایر ساخت که درس گفتارهای آن بر روی سایت Palatus.net قابل دسترسی است.

فصلنامه موسیقی زنگار که نخستین شماره آن در ۳۱ خرداد ۹۵ منتشر شده است نخستین و تنها نشریه رسمی منتشر شده در استان فارس در حوزه موسیقی است. این نشریه به منظور تحلیل و نقد موسیقی منتشر می شود و توزیع سراسری دارد.

علاقمندان به حضور در کارگاه تابستانه «موسیقی نویسی» می توانند با شماره تلفن ۰۷۱۳۶۲۳۸۲۹۹ و ایمیل info@zangaar.com تماس حاصل نمایند.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است