گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

ارکستر نیایش آثار مجید وفادار را با صدای محمد معتمدی اجرا می کند

محمد معتمدی خواننده موسیقی اصیل ایرانی در تازه ترین کنسرت خود با اجرای آثار استاد مجید وفادار با نام “بگو کجایی” به روی صحنه می آید. این کنسرت با حمایت شرکت شیناتک (گروه هنری موزاوی) و همراهی انجمن موسیقی ایران با عنوان “بگوکجایی” ۹ شهریورماه از ساعت ۲۱/۳۰ در برج میلاد تهران به اجرای قطعات زنده یاد مجید وفادار می پردازد.

در این کنسرت که بلیت فروشی آن از روز سه شنبه ۱۷ مردادماه ساعت ۱۱ صبح آغاز می شود، قطعات “به سوی تو”، “سفری در شب”، “غرور شکسته”، “گلباران”، “گل اندام”، “چون تو را دیدم”، “جلوه هستی” و “محفل مستی” اجرا خواهد شد.

گفتنی است این آثار از برجسته ترین ساخته های مجید وفادار هستند که توسط معتمدی و با همراهی ارکستر نیایش که در این اجرا میزبان نوازندگان مهمان ارکستر چکاوک است، به روی صحنه خواهد رفت.

همچنین رونمایی از آلبوم جدید معتمدی، رونمایی از تکنوازی های استاد مجید وفادار و رونمایی از کتاب زندگی نامه و آثار مجید وفادار از جمله برنامه های روز این کنسرت می باشد که قرار است در عصر همان نهم شهریورماه در سالن رودکی برج میلاد به همت شرکت شیناتک (گروه هنری موزاوی) برگزار شود که زمان دقیق آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

گفتنی است علاقمندان برای تهیه بلیط این کنسرت می توانند از سه شنبه ۱۷ مردادماه به نشانی اینترنتی www.tik8.com مراجعه نمایند.

مجید وفادار به سال ‪ ۱۲۹۱‬در تهران متولد شد پدرش “میرزا محمد خان وفادار” از فرهنگیان قدیم بود که سال‌ها در مدارس تهران به تدریس اشتغال داشت.

وی برغم دوستی و مراوده با هنرمندان آن زمان از اینکه فرزندانش به موسیقی روی آورند مخالفت می‌کرد، ولی عشق و علاقه مجید و حمید برمخالفت میل پدر فائق آمد و نواختن ویولون را نزد استاد “آلک” آغاز کرد.

از آن پس مجید نواختن این ساز را در محضر استادان بزرگ زمان از جمله “حسین خان اسماعیل زاده”، “رضا محجوبی”، “حسین یاحقی” و”ابوالحسن صبا” ادامه داد.

وفادار پس از مدتی وارد انجمن موسیقی شد و به اجرای تکنوازی ویلن پرداخت، طوری که ساز او مورد پسند استاد “علینقی وزیری” قرار گرفت.

این هنرمند تا سال ‪ ۱۳۳۹‬درعین نوازندگی و آهنگ‌سازی رهبری ارکستر شماره ‪ ۳‬رادیو را برعهده داشت.

وی در طول فعالیت هنری با هنرمندانی چون “حسین قوامی، داریوش رفیعی، مرتضی محجوبی، اسماعیل نواب صفا، رهی معیری، و… همکاری داشت.

آثار مجید وفادار حدود ‪ ۴۰۰‬قطعه است که بخشی از آن را برای فیلم و تئاتر ساخته است.

از مشهورترین آثار این هنرمند می‌توان به “گل اومد بهار اومد”، “یار نازنین”، “عشق تو”، “شب جدایی”، “گلنار”، “ساقی امشب ما را دیوانه کردی”، “صبا به یار عزیز”، “بگو کجایی” و “مراببوس” اشاره کرد. مجید وفادار در سال ‪ ۱۳۵۷‬درگذشت.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

  • ای کاش خوانندگان به جای اینکه آثار ناب بزرگان گذشته رو بازخونی کنند(که همیشه هم بسیار بد وناموفق بوده) تلاش بکنند خودشون آثار جدید بسازن وبخونن..ضعف آهنگسازی به شدت احساس میشه..فقط وفقط بازی با سازها وملودی ها.کاری که نمونه خوب وبا کیفیتش رو اروپایی ها انجام میدن…مجید وفادار یکی از ۵ آهنگساز بزرگ تاریخ موسیقی کشور هست.وآهنگهای این اسطوره را خواننده های چون داریوش رفیعی.پوران.قوامی.دلکش خوندن.دیگه بازخوانی اون هم با خواننده ای سطح پایین وبا ارکستری فاقد شور وحال کار اشتباهی هست

بیشتر بحث شده است