گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

ششمین دوره مستر کلاس «پل هنر» به اتریش اعزام می شوند

ششمین گروه نوازندگان ایرانی برای شرکت در مسترکلاسهای کنسرواتوار دولتی فورارل برگ در بهمن ماه به کشور اتریش اعزام خواهند شد. این دوره کوتاه مدت که در زمان یک هفته برنامه ریزی گردیده برای سازهای ویلن، ویلنسل و پیانو برگزار خواهد شد. متقاضیان جهت ثبت نام تا مهرماه ۱۳۹۶ فرصت خواهند داشت که برای تکمیل فرم و ارسال نمونه فیلم از نوازندگی خود اقدام نمایند.



«چه بسیارند استعدادهایی که به دلیل شرایط خاص اجتماعی و فرهنگی دیده نمی شوند و به هدر می روند. مرحله تکامل انسان بعد از شناخت استعدادهای خویش، کمک به دیگران در جهت باروری استعدادهای آنهاست. ایجاد پل ارتباطی بین فرهنگها و هنر ملل مختلف، اولین هدف ماست. بالا بردن سطح انتظار هنرجویان در نتیجه تعامل خارج از دایره ملیت، تفکرات قومی و مرزبندی های سیاسی شکل می گیرد. از دوران یونان باستان، هنر و مخصوصا موسیقی راهی برای پرورش ذهن و ارتقای تفکر انسان شناخته شده است. ما برای بهبود کیفیت زندگی همه آنانی که می توانیم بین آنها ارتباط برقرار کنیم خود را مسئول می دانیم؛ ما پلی هستیم بین هنردوستان و هنرجویان سراسر دنیا برای ساختن دنیایی زیباتر که رسالت هنر نیز جز این نیست.»

اینها جملاتی هستند که در اولین صفحه معرفی موسسه “Bridge of Art- Brüke der Kunst” دیده می شوند. این موسسه در اتریش تاسیس شده و هدف آن فراهم آوردن امکان تبادلات هنری بین هنرمندان سراسر دنیا می باشد. آقای سهیل کوشانپور در سال ۹۴ به عنوان نماینده رسمی این موسسه در ایران شناخته شدند. و از سال ۹۵ فعالیت خود را این زمینه آغاز نمودند. ایشان در طول چندین سال فعالیت خود در آکادمی موسیق کوشا در زمینه موسیقی هم همواره در جهت ارتقای سطح هنرجویان کشورمان تلاش داشته اند و با دعوت از اساتید مطرح بین المللی و برگزاری ورک شاپ ها و مستر کلاس های تخصصی همواره سعی بر آشنایی هنرجویان با سطوح و استانداردهای بین المللی داشته اند.

کنسرواتوار دولتی فورارل برگ یکی از مهمترین مراکز آموزش موسیقی به صورت آکادمیک در منطقه “Bodensee” در شهر فلدکیرش در استان فورارل برگ می باشد. از این کنسرواتوار سالانه در حدود ۴۰۰ دانشجو از کشورهای مختلف در رشته هایی چون ، پداگوژی، نوازندگی سازهای کلاسیک، آهنگسازی و رهبری ارکستر فارغ التحصیل می گردند. این کنسرواتوار همکاری مستمر با دانشگاه موسیقی سالزبورگ دارد و مدرک ارائه شده به فارغ‌التحصیلان از این دانشگاه صادر می‌گردد. هنرجویانی که در دوره های کوتاه مدت آموزشی شرکت می‌نمایند دو گواهی از کنسرواتوار دولتی فورارل برگ و موسسه فرهنگی هنری BoA دریافت خواهند نمود

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است