گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

درباره استادان مستر کلاس فوریه ۲۰۱۷ موسسه پل هنر

جلسه معارفه مستر کلاس های موسسه پل هنر (BOA) در آموزشگاه موسیقی کوشا در ۲۰ مهرماه برگزار شد. در این جلسه عده ای از علاقمندان به شرکت در مستر کلاس های کنسرتوار دولتی شهر فورالبرگ برای حضور در این دوره اعلام آمادگی کردند. این دوره از مستر کلاس ها، مختص سازهای پیانو با تدریس آنا آدامک، ویولن با تدریس رونس ترکو و ویولونسل با تدریس ماتیاس یوهانسن است.

همچنین علاقمندان دیگری که موفق به کسب اطلاعات در مورد شرکت در مستر کلاس های ماه فوریه برای سازهای پیانو، ویولن و ویولونسل هستند، می توانند با آموزشگاه کوشا تمام بگیرند و از مشاوره رایگان بهره مند شوند. لازم به ذکر است که مهلت ثبت نام تا آخر مهرماه است.

رونس ترکو (Rudens Turku) متولد سال ۱۹۷۸ در ترانای آلبانی است؛ او از ۱۴ سالگی به آلمان آمده و زیر نظر آنا چوماچنکو (Ana Chumachenco) و در دانشگاه موسیقی و تئاتر مونیخ (University of Music and Theater Munich) تحصیل کرده و در سال ۲۰۰۴ از مستر کلاس فارغ التحصیل شده است. اجراهای مختلفی را در معتبر ترین سالن های کنسرت جهان داشته است از جمله: ویگمور هال (Wigmore Hall) در لندن و کارگنی هال (Carnegie Hall) در نیویورک و ضبط های کنسرت هایش با شرکت های معتبری همچون “BR”، ” NDR”، “SWR”، دویچوله (Deutsche Welle)، رادیو فرانسه و رادیو بی بی سی منتشر شده است.

ترکو مدیر هنری جشنواره موسیقی سترانبرگ (Starnberg Music Festival) است که از سال ۲۰۰۰ تا امروز هر ساله برگزار می شود و همچنین در چندین جشنواره دیگر حضور دارد.

ترکو در اجرای موسیقی مجلسی نیز حضور پر رنگی دارد و همکاران او در این برنامه ها شامل: میلانا چرنیاونسکا (Milana Chernyavska) و الیور شنیدر (Oliver Schnyder) در ساز پیانو و ونسین یانگ (Wen-Sinn Yang) و آلبان گرهارد (Alban Gerhardt) در ساز ویولنسل هستند.

ترکو بنیانگذار و مدیر هنری برنامه استعدادیابی “Talentwerk eV” در مونیخ است که این مسابقه حامی معرفی استعداد های جوان در ساز ویولون است.


آنا آدامک
(Anna Adamik) پیانیست مجارستانی است که آموزش های معلمی پیانو را نزد تاماس فولپ (Tamás Fülep) در کنسرواتوار فرانس لیست در بوداپست فراگرفته است و همچنین نوازندگی کنسرتی پیانو را در دانشگاه موسیقی وین زیر نظر پائول بادورا سکودا (Paul Badura-Skoda) آموخت. آدامک در سال ۱۹۸۰ برنده جایزه ملی مجارستان (the Hungarian National competition) شده است. او از سال ۱۹۸۷ تا ۸۹ با استفاده از بورس کشور اتریش توانست در سال ۱۹۸۹ از دیپلم خود را دریافت کند.

تا سال ۱۹۷۰ او در “Jugendmusikschule Markgräflerland” معلم پیانو و در “Württembergischen Staatsoper” کروپتیتور (corepetitor) بود و نیز در “Lndeskonservatorium” در استان فورالبرگ و شهر فلدکیرش، معلم پیانو بود.
آنا آدامک همکاری زیادی با تلویزیون بوداپست و “ORF” دارد.


ماتیاس یوهانسن
(Mathias Johansen) اولین فراگیری ویلنسل را با اکهارد هسنبروخ (Ekkehard Hessenbruch) آغاز کرد و آموزش آکادمیک خود را زیر نظر پروفسور ونسین یانگ (Prof. Wen-Sinn Yang) در سال ۲۰۰۵ ادامه داد و در سال ۲۰۰۸ زیر نظر پروفسور ترولز سوانه (Prof. Troels Svane) کار کرد.

در کنسرواتوار هانس ایسلر (Hans Eisler) برلین از محضر فرانس هلمرسون (Frans Helmerson) استفاده کرد. در تابستان ۲۰۱۶ او پروفسور ویولنسل در کنسرواتوار دولتی فورالبرگ در شهر فلدکیرش شد. به عنوان سولیست با ارکستر هایی مثل ارکستر ملی لتونی (Lithuanian National Orchestra) به رهبری جینتاراس ریکویچیوس (Gintaras Rikevicius) و ارکستر فیلارمونیک برلین (Berliner Philharmonic) همکاری داشته است.

یوهانسن یک موزیسین برجسته در موسیقی مجلسی است و تورهای مختلفی در اروپا و دیگر کشور های جهان داشته است.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است