گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

شریف لطفی در شیراز سخنرانی خواهد کرد

روز چهارشنبه نهم اسفند ماه سال جاری به همت آموزشگاه موسیقی نگین فارس و با حمایت مرکز موسیقی حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس، شیراز میزبان شریف لطفی است. وی برنامه ریزی و تدوین رشته های تحصیلی موسیقی برای دوه های کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی و کارشناسی ارشد را پس از انقلاب به عهده داشته و نیز رهبر و بنیان گذار ارکستر فیلارمونیک تهران است. شریف لطفی سالها به عنوان نوازنده هورن ارکستر سمفونیک تهران و آهنگساز و مدرس موسیقی شهرت دارد.

از شریف لطفی آثار متعددی در زمینه آهنگسازی آثار متعددی منتشر شده است. او آهنگسازی فیلم هایی مانند: مادیان (کارگردان: علی ژکان)، سامان (کارگردان: احمد نیک آذر)، کنار برکه ها (کارگردان: یدالله نوعنصری)، دخترک کنار مرداب (کارگردان: علی ژکان)، پرنده آهنین (کارگردان: علی شاه حاتمی)، مسافران دره انار (یدالله نوعنصری)، آهوی وحشی (حمید خیرالدین)، دو همسفر (اصغر هاشمی)، سکوت کوهستان (کارگردان: یدالله نوعنصری)، سریال رعنا (کارگردان: داوود جغری)، سریال عطر گل یاس (کارگردان: بهمن زرین پور) را بر عهده داشته است. دو کتاب ارزشمند روش نوین مبانی اجرای موسیقی و اندیشه های موسیقایی از تالیفات ایشان است.



ابوالفضل (چکاد) زنده بودی مسئول برگزاری این نشست می گوید:

«بسیار خوشحالیم که توانستیم استاد شریف لطفی را به شیراز دعوت کنیم تا علاقمندان موسیقی بتوانند از فرصت های ایجاد شده نهایت استفاده را ببرند. او موسیقیدانی متواضع و بی حاشیه است که عمر خود را صرف ارتقای فرهنگ و موسیفی و تربیت جوانان این سرزمین کرده و سخن در مورد جایگاه و مقام او، مثنوی هفتاد من کاغذ را می طلبد. وقتی با ایشان در مورد سمینار شیراز صحبت کردیم با روی باز و گشاده استقبال کردند و گفتند همه عزیزان در هر جای ایران نور چشمان من هستند و آن چنان متواضع اند که بیان کردند در صورت امکان برنامه را رایگان برگزار کنید زیرا باید بدانیم که باید از علم مان انفاق کنیم. ما نیز خواسته ایشان را به دیده منت نهادیم.»

زنده بودی خاطر نشان می کند: «تاکنون در شیراز شرکت در چنین نشست هایی منوط به تهیه بلیط بوده و هیچ ارگانی هیچ گونه تخفیفی حتی برای دانشجویان موسیقی قائل نشده است و ما به دنبال آن هستیم که بتوانیم به عنوان دغدغه ای فرهنگی و مسئولیتی که بر دوشمان است در این راستا قدمی برداریم و مفتخریم که استاد شریف لطفی با مناعت طبعشان دعوت ما را پذیرفته اند. در همین راستا اولین برنامه در شانزدهم دی ماه سال جاری با حضور پروفسور نویمن، رئیس دپارتمان موسیقی شناسی هاله آلمان برگزار شد که با استقبال پر شور شیرازی ها مواجه گردید.»

این برنامه با همکاری صمیمانه مرکز موسیقی حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس روز چهارشنبه نهم اسفند در تالار اندیشه حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس از ساعت ۱۷ برگزار خواهد شد و حضور برای علاقمندان آزاد است.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است