گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

گزارشی از نشست خبری دومین جشنواره موسیقی دانشگاهی «صبا»

نشست خبری دومین جشنواره موسیقی دانشگاهی «صبا» روز چهارشنبه بیست و دوم آبان در پردیس باغ ملی دانشگاه هنر تهران برگزار شد. در این نشست با حضور پوریا رمضانیان (دبیر جشنواره)، محمد هادی مجیدی (دبیر اجرایی جشنواره)، محمدرضا آزاده فر (معاون پژوهشی دانشگاه)، محمدرضا تفضلی (مشاور هنری جشنواره)، سیاوش مهرآیین (سرپرست تیم طراحی گرافیک) و پردیس نیک بخش (روابط عمومی جشنواره) برگزار شد.

در ابتدای این نشست پیام مدیر موسیقی دانشگاه هنر تهران، حمید عسکری رابری قرائت شد و در ادامه دبیر اصلی و دبیر اجرایی جشنواره درباره بخش های مختلف جشنواره به سئوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

رمضانیان گفت: «جشنواره موسیقی «صبا» یک جشنواره دانشجویی است که تلاش می کند از فرم دانشجویی خود خارج شده و در فضای حرفه ای موسیقی کشور حضور فعال تری داشته باشد. ما امسال مانند دوره قبلی در چهار رشته پژوهش، آهنگسازی، موسیقی کلاسیک و موسیقی ایرانی در جشنواره به فعالیت خود ادامه می دهیم. این در حالی است که دومین جایزه استاد احمد پژمان نیز در حین برگزاری بخش های دیگر جشنواره پیش روی مخاطبان قرار می گیرد. ما در بخش جنبی نیز شاهد برگزاری کارگاه های آموزشی با حضور هنرمندان ایرانی، اتریشی و ارمنستانی خواهیم بود که در طول جشنواره کنار ما خواهند بود. چون دانشکده موسیقی دانشگاه هنر در کرج واقع شده برخی از پنل ها و بخش مروری بر آثار استاد درویشی در آنجا برگزار می شود. در حوزه کنسرت ها نیز عمده برنامه ها در تالار رودکی و تالار وحدت، تالار اندیشه حوزه هنری و عمارت روبه رو برگزار می شود.»

وی افزود: «بنده از زمانی که پذیرفتم دبیر جشنواره باشم آماده شدم که هر نوع مسئولیتی را قبول کنم. من قطعا می دانم که جشنواره با مشکلاتی روبه روست. حتی امسال ما بودجه ای که برایمان در نظر گرفته شده ۲۵ میلیون تومان است اما خوشبختانه بنیاد رودکی و کمپانی «آبسال» در سال دوم برگزاری جشنواره بسیار حمایت های خوبی کردند که مبلغ بودجه ما را افزایش داد. در عین حال طی روزهای گذشته با جلساتی که با آقای اله یاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد داشتیم قرار بر این شد که یک بخش جداگانه ای برای جشنواره موسیقی دانشجویی صبا در جشنواره موسیقی فجر داشته باشیم.»
محمد هادی مجیدی دبیر اجرایی جشنواره درباره این دوره جشنواره گفت: «یکی از اقدامات مهمی که در راستای برگزاری جشنواره موسیقی دانشجویی «صبا» انجام گرفته همکاری بنیاد رودکی و ارکستر ملی با ستاد جشنواره برای برگزاری مراسم یادبود استاد پرویز مشکاتیان در آیین اختتامیه است که به زودی جزییات آن اعلام می شود و فکر می کنم این اجرا اولین همکاری ستاد جشنواره در حوزه موسیقی حرفه ای است که می تواند دربرگیرنده اتفاقات خوبی باشد.»

محمدرضا تفضلی مشاور هنری جشنواره موسیقی صبا درباره برگزاری تجلیل از درویشی گفت: «ما در این دوره از جشنواره برگزار خواهیم کرد و معتقدیم پاسداشت بزرگان موسیقی ایران باید در زمان حیاتشان صورت بگیرد.»

تفضلی در پاسخ به خبرنگار ژورنال گفتگوی هارمونیک درباره انتخاب داوران این جشنواره گفت: «در این جشنواره داوران از میان اساتید دانشگاه های موسیقی ایران و چند داور ایرانی و خارجی از خارج دانشگاه با ما همکاری می کنند. دانشجویان دانشگاه های مختلف، حتی در رشته های غیر موسیقی هم می توانند در این جشنواره شرکت کنند.»

سیاوش مهرآیین (سرپرست تیم طراحی گرافیک) در پاسخ به سئوال خبرنگار ژورنال گفتگوی هارمونیک درباره تیم طراحی گرافیک گفت: «ما در این جشنواره از طراحانی خارج از دانشگاه هم استفاده کرده ایم و تعداد زیادی پوستر با طراحی های مختلف برای رویدادهای مختلف این جشنواره طراحی شده است.»

دومین جشنواره موسیقی دانشجویی «صبا» با میزبانی دانشگاه هنر از روز اول تا نهم آذر میزبان گروه ها و هنرمندان موسیقی است.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است