گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

هنینگ کراگرود، موسیقیدان اسکاندیناوی (۲)

از رویدادهای مهم این فصل می توان به دعوت مجدد از هنینگ برای همکاری با ارکستر سمفونیک بورنماوث و ارکستر هاله نام برد. هنینگ نوازنده مورد علاقه این ارکسترها است. او هم چنین با ارکستر فیلارمونیک SWD و ارکسترهای سمفونیک غرب استرالیا و تاسمانی نیز همکاری داشته است. در ادامه فعالیت هایش در آمریکای شمالی، هنینگ به ارکستر سفونیک تورنتو سری می زند و در رسیتالی در مرکز لینکلن در نیویورک به اجرا می پردازد.

هنینگ که همچنین رهبر میهمان ارکستر مجلسی زوریخ است و به تازگی نیز در جشنواره شهر لندن به عنوان رهبر سنفونیای بریتن دعوت به کار شده، بیش از پیش، دعوت های اکستر های گوناگون را به رهبری میهمان دریافت می کند.

هنینگ به عنوان یک موزیسین مجلسی متعهد، در جشنواره های مهم بین المللی هم ویولون مینوازد و هم ویولا؛ او فصل گذشته در برنامه “Syzmanowski Focus” که پیوتر آندرشِوسکی (Piotr Andreszewski) در سالن ویگمور لندن برگزار کرد به اجرا پرداخت. او همچنین در جشنواره وربیر در کنار نوازندگانی مانند جاشوا بل و لئونیداس کاواکوس (Leonidas Kavakos) قرار گرفت.

از دیگر شرک کنندگان در این جشنواره ها می توان به لایف اوه آندسنز (Leif Ove Andsnes)، کرستین آیل هدلند (Christian Ihle Hadland) و ترولس مورک (Truls Mork) نام برد. هنینگ هم چنین در این فصل به تور جشنواره موسیقی مجلسی ریسور می پیوندد که در سالن ویگمور لندن، سالن زنکل نیویورک در کارنگی هال و کاخ هنرهای زیبای بروکسل اجرا خواهد داشت.

هنینگ همچنین یک بداهه نواز و آهنگ ساز خلاق است که بسیاری از کادنزاها و تنظیم های خود را در کنسرت ها اجرا نموده است. تعدادی از ساخته های او نیز در جشنواره های گوناگون در سراسر جهان به اجرا در آمده اند.

هنینگ در فصل گذشته سوئیت تکنوازی ویولون مانچ را برای اولین بار اجرا کرد. این سوئیت پروژه جدید و بی مانندی برای کنسرت است که عبارت است از ۱۵ قطعه جدید از ۱۵ آهنگ ساز از سراسر دنیا. در واقع این قطعات با الهام از نقاشی های ادوارد مانچ ساخته شدند و در طی یک تجربه منحصرا هنری، در گفتگو با خود نقاشی ها به اجرا درآمدند. قطعات این سوئیت به عنوان بخشی از جشنواره بین المللی وستفولد در Haugaer Vestfold Kunstmuseum در شهر تونسبرگ نوروژ اجرا شد.

هنینگ سی دی های بسیاری ضبط کرده است که بسیار تحسین شده اند. یکی از این سی دی ها سوناتاهای ویولون تنها (unaccompanied)، از ایزایی (Ysaye) است با شرکت Simax است که جایزه Spellemann CD Awards را از آن خود نمود. او همچنین در پروژه ساخت مستند تلوزیونی و سینمایی درباره اوله بول (Ole Bull)، آهنگ ساز و استاد ویولون نروژی (۱۸۱۰-۱۸۸۰)، نیز مشارکت داشت. این مستند در سال ۲۰۰۶ به زبان نروژی و اخیرا به زبان انگلیسی منتشر شده است. هنینگ در سال ۲۰۰۷ موفق به دریافت جایزه اوله بول شد.

ویولون هنینگ، گوارنری دل جزوی ساخت ۱۷۴۴ است که شرکت Dextra Musica AS که مؤسس آن Sparebankstiftelsen DnB NOR است در اختیارش قرار داده است.


www.imgartists.com

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

دیدگاه ها ۳

  • با سلام و درود، هر وقت با یک موسیقیدان جدید با چهره زیبا آشنا میشوم مثل اینکه
    یک فرمول جدید فیزیک را نوشته ام.
    با تشکر و احترام،
    فروغ ناصری، نیشابور، ۲/۱۲/۸۹

  • موسیقیدان با چهره ی زیبا؟!!خانوم ناصری من فکر میکنم موسیقیدان در درجه اول با موسیقی زیبا شناخته میشه و نوازنده با اجرای زیبا!مگه موتسارت زیبا بود؟ایزاک پرلمن زیبا بود؟

بیشتر بحث شده است