گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

ضبط آلبوم کیوان میرهادی به پایان رسید

کیوان میرهادی که امروز یکی از پرکارترین هنرمندان موسیقی ایران در زمینه موسیقی معاصر جهان محسوب می شود، برای اولین بار دست به انتشار آلبومی می زند که آثاری ار آهنگسازی و نوازندگی او را در بر دارد.

میرهادی از دهه شصت در زمینه موسیقی فعال است تا به حال اثر صوتی منتشر نکرده است و تنها دو قطعه از او در دو آلبوم تکنوازی گیتار شاگردش کارینا کیمیایی به انتشار رسیده است.

اولین آلبوم میرهادی که امروز مراحل میکس و مسترینگ را پشت سر گذاشته است، در سبک جز فیوژن است که بر اساس ساز گیتار کلاسیک خلق شده و میرهادی خودش این آثار را نواخته است.

این آلبوم شامل اجرای کنسرتو گیتار کلود بولینگ و سه اثر از میرهادی در ژانر جز فیوژن است که با سازبندی پیانو، درامز و کنترباس کار شده است. (کنسرتو گیتار کلود بولینگ به صورت ارجینال با همین سازبندی نوشته شده است.)

در این آثار تم های فولکلور اسپانیا و مکزیک را با استیل جز و بلوز می توان شنید. هنوز نامی برای این آلبوم به صورت قطعی در نظر گرفته نشده است ولی احتمالا این آلبوم با نام «بوم» به انتشار خواهد رسید.

کیوان میرهادی (میرهادی زاده) متولد سال ۱۳۳۸ در تهران است. وی موسیقی را در سن ۹ سالگی آغاز کرد و از سال ۱۳۵۹زیر نظر دکتر سیمون آیوازیان گیتار کلاسیت را آموخته است. وی تاریخ موسیقی را از دکتر مهران روحانی آموخته و بعد از فراگیری رشته آهنگسازی، رهبری ارکستر را از سال ۶۹ به صورت خودآموز فراگرفته است و امروز او در کنار نوازندگی و آهنگسازی به رهبری ارکستر هم می پردازد.

آثار آهنگسازی شده توسط کیوان میرهادی، شامل: یک کوارتت زهی، رکوئیم، مجموعه فولکلورهای ایران تنظیم برای کر و ارکستر زهی، ۳ فولکلور برای ارکستر، مجموعه قطعات تریو و کوارتت برای گیتار کلاسیک و گیتار سولو است.

کیوان میرهادی از سال ۱۳۸۱ بعد از رهبری ارکسترها و کرهای مختلف، ارکستری به نام «کامراتا» را تاسیس کرد که هر ساله به اجرای برنامه می پردازد و آثاری که این ارکستر اجرا می کند، بیشتر شامل آثار استاندارد موسیقی کلاسیک و موسیقی معاصر غربی است که برای این ارکستر تنظیم می شود. کیوان میرهادی تا کنون به تالیف دو کتاب: موسیقی از الف تا ی و گیتاریست کلاسیک و ترجمه دو کتاب: یک قرن موسیقی مدرن و تکنیک گیتار پرداخته است.

میرهادی به عنوان استاد دانشگاه در دانشگاههای مختلف مانند دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد، دانشگاه علمی-کاربردی و هنرستان موسیقی سابقه تدریس داشته است.

میرهادی هفت سال است که دبیری «مسابقات کشوری گیتار» را به عهده داشته است.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

دیدگاه ها ۳

بیشتر بحث شده است