گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

“همه ما موریکونه را دوست داریم”


آثار موریکونه را باید نوعی از موسیقی عنوان کرد که در گذر زمان نه تنها از ارزشهایش کاسته نمیشود بلکه همواره زوایای پنهان از خلاقیت و ابعاد گسترده کاری وی را نشان می دهد. آثار وی قسمتی از احساس ما را که نسبت به موسیقی حساسیت دارد لمس میکند و بر آن تاثیر عمیقی میگذارد. آهنگسازی بیش از ۴۰۰ فیلم و مجموعه تلویزیونی از وی شخصیتی دست نیافتی ساخته است و به جرات میتوان عنوان کرد که اگر موریکونه و آهنگ هایش نبود، شاید فیلمهایی که امروز توانسته اند جوایزی را تصاحب کنند قادر به نائل شدن به این افتخار نبودند!

در فوریه سال ۲۰۰۷ و در خلال هفتاد و نهمین مراسم اسکار از وی به خاطر یک عمر فعالیت در زمینه اعتبار بخشیدن و اعتلای هنر موسیقی فیلم تقدیر شد و جایزه افتخاری اسکار را به وی تقدیم نمودند و شرکت Sony Classical برای جشن گرفتن این اتفاق مجموعه ای را با حضور جمعی از محبوبترین نوازندگان و گروه های موسیقی منتشر نمود.

یکی از آلبومهایی که در سال ۲۰۰۷ توجه بسیاری را به خود جلب نمود آلبومی بود با عنوان We All Love Ennio Morricone
در این پروژه جمعی از محبوبترین خوانندگان و گروه های مطرح در سبکهای مختلف حضور داشتند که میتوان به گروه متالیکا – بروس
اسپرینگستین – سلندیون – آندره بوچلی یویوما رنه فلمینگ – کوئنی جونز و حتی راجر واترز اشاره نمود که همگی نشاندهنده احترام و ارزشیست که برای آثار و فعالیت های وی قائل میباشند و در بین این قطعات میتوانید سه اجرا به رهبری وی را نیز گوش نمایید.

هر چند انتقاداتی نیز بر این آلبوم وارد شده بود از جمله اجرای ضعیف برخی از آثار موریکونه و بازپرداختن آن توسط برخی از هنرمندان شرکت کننده در این آلبوم اما در کل برای علاقمندان به آثار این آهنگساز مجموعه خاطره انگیزی از قطعاتی بود که برخی از آنها جزو برترین آثار موسیقی فیلم در دنیا شناخته شده بودند.

اما بدور از حواشی تبلیغاتی برخی از قطعات این آلبوم توانست، در پنجاهمین دوره جایزه گرمی که همانند جایزه اسکار بسیار مورد توجه علاقمندان هنر است قطعاتی چون:

The Ecstasy Of Gold با اجرای گروه متالیکا که تقریبا از سال ۱۹۸۳ در اجراهای زنده این گروه شنیده میشد توانست نامزد جایزه بهترین
اجرای راک شود که در همین بخش بروس اسپرینگسین توانست این جایزه را به خاطر اجرای قطعه Once Upon A Time In The West از آن خود نماید.

قطعات این آلبوم به همراه نام گروه و یا خواننده:

۱. “I Knew I Loved You” – Celine Dion

۲. “The Good, The Bad and The Ugly” – Quincy Jones featuring Herbie
Hancock

۳. “Once Upon a Time in the West” – Bruce Springsteen

۴. “Conradiana” – Andrea Bocelli

۵. “The Ecstasy of Gold” – Metallica

۶. “Maléna” – Yo-Yo Ma

۷. “Come Sail Away” – Renée Fleming

۸. “Gabriel’s Oboe” – Ennio Morricone

۹. “Conmigo” – Daniela Mercury featuring Eumir Deodato

۱۰. “La Luz Prodigiosa” – Dulce Pontes

۱۱. “Love Affair” – Chris Botti

۱۲. “Je Changerais d’Avis” – Vanessa and the O’s

۱۳. “Lost Boys Calling” – Roger Waters

۱۴. “The Tropical Variation” – Ennio Morricone

۱۵. “Could Heaven Be” – Denyce Graves

۱۶. “Addio Monti” – Taro Hakase

۱۷. “Cinema Paradiso” – Ennio Morricone

حضور دو نامزد دریافت که یکی جایزه را به خود اختصاص دهد برای یک آلبوم موسیقی کافیست تا موفقیت کار را نشان بدهد!

دیدگاه ها ۸

  • با عرض سلام

    من قبلا نیز از وبلاگ شما بهرهمند شده بودم
    از صمیم قلب ارزوی سلامت و پایداری برای شما در تمام امور مینمایم

  • خیلی ممنون.البوم مارکو پولو زیاد اسمی ازش برده نمیشه ولی بی نظیره خوب میشد اگه قطعاتی از این البوم برای دانلود میگزاشتید.
    پیروز باشید

  • همکاری خانم سلین دیون با آلبوم “ما همه موریکونه را دوست داریم ” بسیار قابل توجه هست. اول اینکه نشانگر اعتبار و احترامیه که استاد موریکونه نزد بزرگان موسیقی پاپ داره و دوم اینکه قطعه ای که توسط خانم دیون آوازش اجرا شده قبل از این اجرای آوازی نداشته و تنها یکی از تمهای اصلی در فیلم “روزی روزگاری در آمریکا ” هست که قطعه ی سازی بوده و برای این آلبوم روی اون کلام گذاشته شده.
    تردید ندارم که از درخشان ترین اجراهای خانم سلین دیون تا به امروزه.

بیشتر بحث شده است