گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

مصاحبه با ری چین، برنده مسابقه منوهین (۱)

از گفتگو با یهودی منوهین توسط دیوید دوبال:”می دانید از کلمه نابغه متنفرم. احساس غیر طبیعی به من می دهد. این یکی از دلایلی است که می خواستم مکتبم را آغاز کنم… شاید اشتباه می کنم اما دوست دارم خودم را نرمال بدانم. شاید هم من هیولا باشم! تمامی بچه های موسیقی عادی هستند، بچه های که باید فضای گسترده داشته باشند. فکر می کنم به بچه ها توجه اندکی می گردد. معتقدم بچه ها نسبت به توانایهای که ما در سالهای اولیه از آنها انتظار داریم، توانایی های بیشتری دارند.”

نابغه ها یا افراد دیگر به طور قابل ملاحظه ای من را تحت تاثیر قرار داده اند. اوایل این ماه، تعدادی از ویلونیستهای جوان از سراسر دنیا در تمامی دنیا در کاردیف، والس، گرد هم آمدند تا در مسابقه ای که یهودی منوهین به نام خودش آن را تر تیب داده بود، بنوازند.

مسابقه بین اللملی ویلونیستها یهودی منوهین یونگ

این مسابقه از سال ۱۹۸۳ تاسیس شد و هر دو سال یکبار برگزار می گردد که این رقابت به یکی از رقابتهای مهم دنیا برای ویلونیستهای زیر ۲۲ سال تبدیل شده است. برندگان پیشین اسامی مشهوری برای ما می باشند: آیلیا گرینگولتس، جولیا فیشر، لارا جان، تسمین لیتل، نیکولیج زنایدر، دایشین کاشیمتو

ری چین برنده امسال در بخش پیشرفته است. ری چین ۱۹ ساله دانشجوی کرتیس و عضو وب سایت violinist.com است؛ در این سایت لیست تمامی برندگان وجود دارد.

اگر میخواهید احساس خوبی در مورد جهان داشته باشید به نواختن ری چین گوش دهید! در اولین دور، وی قطعات باخ، موزارت و پاگانینی را نواخت. در نیمه نهایی ها وی برامس، راول، سیفرید و ایزایی نواخت و اگر شما میخواهید از شرکت کنندگان دیگر بیشتر بشنوید، می توانید به اجرای آنها گوش فرا دهید.

متعجبم، چگونه آنها این کار را انجام می دهند؟ حضور و شرکت در این رخداد چگونه خواهد بود؟

ری چین برای پاسخ گویی به سوالات من به اندازه کافی مهربان است تا تصویری از تجربه حضورش و برنده شدن در این رقابت را نشان دهد.

اصالتا اهل کجا هستیند؟

اصالتا اهل تایوان هستم، ماههای کمی در آنجا بودم در حالیکه والدینم و من به شهر بریزبرن در استرالیا مهاجرت کردیم و من در آنجا بزرگ شدم.

هنگامی آغاز به نواختن ویلون کردیند چند سالتان بود؟ چه چیزی سبب شد شما کارتان را آغاز کنید و آن را ادامه دهید؟

من در سن ۴ سالگی آغاز به نواختن ویلون کردم. کاملا مطمئن نیستم از کجا این ایده را بدست آوردم، اگر چه می دانم که تفکر من آن بود که اسباب بازی را برداشتم و آن را زیر چانه ام گذاشتم و با چوب استیک آن را نواختم و این تمرینها ادامه یافت!

با روش سوزوکی آغاز کردم که برایم جالب بود و انگیزه نواختن در من ایجاد کرد. هر شنبه کلاس گروهی تشکیل می شد، جایی که تمامی دانش آموزان و معلمان جمع می شدند و لذت زیادی هم داشتیم.

در آن زمان در مورد درسهای آن گروه دو چیز مهم وجود داشت، بخشی که من در مقابل دیگران می نواختم و دیگری نیم چاشت کلوچه و نوشیدنی در زنگ تفریح بود!

معلم کنونی ویلن شما چه کسی است؟ آیا در حال حاضر در مدرسه ای مشغول تحصیل هستند و اگر چنین است، در کجا؟ چه کسانی و به چه روشی تاثیر گذارترین معلمان شما بوده اند؟

استاد فعلی ویلون من در موسسه موزیک کرتیس در آرون روساند است. در طی دو تابستان گذشته با دیوید سرون در آنکور اسکول برای سیم انداختن ساز تمرین می کردیم که تغییر چشم اندازی را برایم نتیجه شد. متاسفانه این امر در تابستان امسال اتفاق نیافتاده. من در فستیوال موزیک آسپن با چو-لیانگ لین و پل کانتور تمرین خواهم کرد.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است