گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

آلبوم «خاطرات گیتار» منتشر شد

آلبوم “خاطرات گیتار” که شامل آثاری از آهنگسازان دوره ی باروک تا معاصر می باشد، با اجرای مهرداد مهدوی توسط “انتشارات طنین هنر باربد” منتشر گردید. در این آلبوم از آثار آهنگسازان و تنظیم کنندگانی چون:

(Sylvius Leopold Weiss, Joh. Anton Logy, Fernando Sor, Yuquijiro Yocoh, Leo Brouwer) بهره گرفته شده و سعی براین بوده است تا از آثار آشنای گیتار کلاسیک بخصوص برای نوازندگان این ساز استفاده شده باشد.

قطعات این آلبوم که برای صاحب اثر یادآور خاطرات خوش دوره ی آموزش فراگیری هنر نوازندگی می باشد به دنبال این بوده تا این حس خاطره برانگیز و زیبا را با مخاطبانش سهیم گردد.

این اثر شامل ۱۲ قطعه از آهنگسازان یاد شده برای تکنوازی گیتار کلاسیک است و در بهار سال ۱۳۹۵ ضبط و مراحل مجوز و تهیه آن در اسفند ماه سال ۱۳۹۵ به اتمام رسیده است.

شما می توانید برای خرید اینترنتی این آلبوم به سایت بیپ تیونز مراجعه نمایید.


معرفی آهنگسازان

سیلویس لئوپلد وایس (۱۷۵۰-۱۶۸۷)
آهنگساز و نوازنده ساز لوت آلمانی در دورهٔ باروک بود. بسیاری وی را امروزه نیز به عنوان بزرگترین لوت نواز جهان تلقی می‌کنند. پس از سال ۱۷۱۷ وی عضو ارکستر کوچک دربار درسدن در آلمان بود. از آن پس اقدام به مسافرت‌هایی برای انجام کنسرت در دوسلدرف، مونیخ، وین، پراگ و شهرهایی دیگر نمود. وایس آثار بی شماری برای تکنوازی لوت خلق نمود.

یوهان آنتون لوزی (۱۷۲۱-۱۶۵۰)
یک اشراف زاده اهل پراگ، نوازنده لوت و آهنگساز دوره باروک بود. آثار او ترکیب سبکbrisé فرانسه با سبک cantabile ایتالیایی است. او احتمالا مهم ترین لوت نواز- آهنگساز در بوهمیا در اوج محبوبیت لوت در آنجا بود.

فرناندو سور (۱۸۳۹-۱۷۷۸)
نوازنده و آهنگساز بزرگ اسپانیایی در بارسلون اسپانیا دیده به جهان گشود.وی که به بتهوون گیتار مشهور است علاوه بر آهنگسازی برای گیتار برای اپرا و باله نیز موسیقی نوشته است. بی شک اتود های سور در نوع خود جزو بهترین ها هستند. از آنجا که سور به تدریس گیتار نیز می پرداخت ناگزیر به نوشتن اتودهایی برای آموزش هنرجویان خود بوده است. چکیده ی اتودهای سور را در ۲۰ اتودی که سگوویا گردآوری کرده است می توان یافت.

یوکی ایجیرو یوکو
در سال ۱۹۲۵ در شهر هیتا ی ژاپن متولد شد. بخاطر علاقه ی وی به موسیقی و گیتار، از کالج دندانپزشکی Keijoh کناره گرفت؛ در نتیجه بطور خودآموخته بر روی نوازندگی گیتار و آهنگسازی فعالیت نمود. تم و واریاسیون وی بر روی ترانه ی محلی ژاپنی با عنوان “ساکورا” معروف ترین اثر اوست که توسط گیتاریست های بی شماری در سرار دنیا ضبط و اجرا گردیده است.

لئو براور
وی در سال ۱۹۳۹ در کوبا متولد شد و تحصیلات موسیقی خود را در مدرسه جولیارد به اتمام رساند. آثار ساخته شده توسط وی جزء محبوبترین قطعات گیتار بشمار می آیند. وی علاوه بر گیتار قطعات بسیار زیادی برای سازهای دیگر نیز نوشته است. در کارنامه او می توان به آثار ارکسترال و موسیقی فیلم نیز اشاره ای داشت. بسیاری از ساخته‌های او برای گیتار شهرتی جهانی دارند و در رپرتوار جاری گیتار جایگاهی محکم پیدا کرده‌اند.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است