گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

برگزاری مستر کلاسهای فلوت و تنفس توسط فیروزه نوایی

با همکاری موسسه چنگ فرزانه مستر کلاس‌های فیروزه نوایی برگزار می‌گردد. این کلاس‌ها شامل مباحث مختلفی می‌باشد؛ در کارگاه های ایشان شرکت برای همه هنرجویان در هر سطحی امکان پذیر است و اصول اولیه نوازندگی و آشنایی بیشتر و تخصصی تر با قسمتهای مختلف ساز بیشتر بررسی می‌شود.


با توجه به اینکه ساز فلوت ساز بادی می‌باشد، تنفس در نوازندگی این ساز نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند، بسیاری از ما از نظر تئوریک بسیاری از دانسته ها را در ذهن داریم اما برای عملی کردن این دانسته ها نیاز به آموزش تخصصی داریم و در این کلاس‌ها سعی بر این است که دانسته های تئوری هنرجویان بررسی شود، در صورت نیاز اصلاح شود و سپس به عمل تبدیل شود.

در نواختن سازهای بادی، تنفس و نحوه دمیدن در ساز و فرم دهان، لبها، بدن و … در کنار هم کمک می‌کنند تا شما بتوانید صدایی شفاف و مناسب با سازتان ایجاد کنید، صدادهی ساز و سونوریته مستلزم دانستن نکات ظریفی است که در بهبود نوازندگی شما تاثیر به سزایی خواهد داشت.

در کنار آموزش تخصصی نوازندگی ساز فلوت کلاسهای دیگری برگزار خواهد شد. صرف نظر از اینکه ساز تخصصی شما چیست، حضور روی صحنه مستلزم دانستن نکاتی است که در کنار مهارت شما، به شما کمک می کند تا این مهارت را به نحوی برتر و شایسته تر به نمایش بگذارید. این کلاس شامل تمامی سازها می شود و شما می‌توانید به صورت سولو، دوئت، تریو و آنسامبل و گروه نوازی در تمامی سبکها در این کلاس شرکت کنید.

فیروزه نوائی نوازنده و مدرس فلوت و مدیر کر فلوت تهران، نزدیک به ۴۰ سال در اتریش اقامت داشته است ولی برای ایجاد همبستگی خانوادگی بیشتر، محل اقامت خود را از دو سال پیش از اطریش به سوئیس تغییر داده و هم اکنون ساکن سوئیس و به عنوان معلم موسیقی در اطریش به تدریس اشتغال دارد.

از مهمترین فعالیت های اخیر وی می توان به شرکت در جشنواره فجر سال ۱۳۹۲ و شرکت در سمینار فلوت ۱۳۹۳ و حکم داور در جشنواره موسیقی جوان ۱۳۹۳ را نام برد؛ همچنین ایشان دارای مدرک درجه یک هنری (معادل دکترا) از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشند.

لازم به ذکر است که این هنرمند برای اولین بار پس از انقلاب در سال ۱۳۹۲ در آموزشگاه کوشا مستر کلاس های خود را برگزار کرد و
شوق تدریس به جوانان هم وطن ایرانی باعث شده که ایشان باز به دعوت آموزشگاه کوشا را در تهران، به برگزاری مستر کلاس بپردازد و فعالیت های آموزشی خود را در این زمینه ادامه دهد. وی هم اکنون رئیس هیئت مدیره موسسه نوای چنگ فرزانه می‌باشد و نیز مدیر هنری موسسه “BOA” در اتریش مشغول فعالیت می‌باشد.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است