گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

اطلاعیه نهایی مگتان ۱۳ (شهریور ۹۷)

سیزدهمین دوره مسابقات گیتار تهران مطابق دوره گذشته به صورت اینترنتی برگزار می شود؛ دبیری این جشنواره را کیوان میرهادی به عهده دارد. داوران این مسابقه دکتر سیمون آیوازیان (سرداور )، دکتر هنریک آیوازیان، حامد ثابت، بهرام آقاخان، رحیم جعفری، سینا خلج، بابک ولی پور. (داور ناظر: کیوان میرهادی)

۱- مگتان سیزده به صورت ارسال دو ویدئوی (موبایل، دوربین معمولی یا حرفه ای و…) شما به صورت آنلاین برگزار می گردد و شرط سنی و محدوده جغرافیایی ندارد. سبک نوازندگی آزاد اعلام می شود.

۲- یک بخش آزاد با رده سنی کودک تا ۱۲ سال برای این دوره اضافه گردیده است.

۳- آنسامبل از دو نفر به بالا نیز مجاز به شرکت است و با او رفتار سولو خواهد شد. گیتار باید محور باشد.

۴- ثبت نام و ارسال ویدئوهای شما روز دوشنبه ۱۵ مرداد آغاز می شود و تا ساعت ۲۲:۰۰ سه شنبه ۳۰ مرداد ادامه خواهد یافت. لازم است فایلها به ایمیل مدیر هنری (آقای کیوان میرهادی) ارسال شود:

k.mirhadi@gmail.com

شماره تلفن ۰۹۱۲۳۳۷۷۳۵۷

۵- نحوه ثبت نام: شماره کارت مدیر هنری مسابقات در جواب ایمیل یا پیام ارسالی شما اعلام خواهد شد.

۶- پاسخ به ایمیل ها در همان روز یا روز بعد داده می شود.

۷- بخش های مگتان سیزده آزاد اعلام می شود و بخش های اجباری در این دوره وجود ندارد. پس کافی است از دو قطعه دلخواه ویدئو بگیرید و ارسال نمایید. کاتگوری شما از طرف مسابقه تعیین خواهد شد.

۸- هر کاتگوری با حداقل ۳۰ نفر برقرار و در غیر این صورت تصمیمی دیگر اخذ می گردد.

۹- نمرات از بین پنج آیتم موزیکالیته (بیان و انتقال صحیح سبک)، سوناریته (صدادهی نوازندگی شما) و ریتم (رعایت صحیح سرعت های موجود در قطعه)، آرتیکولاسیون (رعایت دینامیک، استاکاتو یا لگاتو و جمله بندی و…)، حسن انتخاب قطعه، هر کدام ۱۰ نمره معین می گردد. نحوه امتیاز دهی بصورت الکتورال است.
جداول امتیازات در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

۱۰- جوایز بخش ها طبق سالیان گذشته لوح دیجیتال وگیتار خواهد بود. جوایز دیگری برای رده های دوم و سوم از قبیل پوپیتر و سیم گیتار پیش بینی شده است. بنا به نوسان قیمت گیتارها، نوع و قیمت گیتار ها با تعداد ثبت نام تعیین شده و به اطلاع خواهد رسید. به تمام شرکت کنندگان گواهی دیجیتال شرکت در سیزدهمین دوره مسابقه گیتار کلاسیک تهران اعطاء خواهد شد.

۱۱- لطفا از آپلود کردن ویدئوی خود تحت عنوان مسابقه گیتار تهران یا مگتان یا عناوین مشابه خودداری کنید.

۱۲- رعایت حجاب اسلامی برای خانم ها در کادر دوربین الزامی است. آقایان و خانم ها دقت کنید که فقط از دو دست و بخشی از ساز گیتار و تمام صورت شما در زمینه ساده و معمولی و بدون هیچ تزیینات ویدئو تهیه شود. هرچه حجم ویدئوی شما کمتر باشد بهتر است و دانلود و آرشیو کردن و فرستادن آن برای داور سریع تر انجام می گیرد.

۱۳- مسابقه گیتار تهران طی سالیان نشان داده که مسابقه ای جدی است و متاسفانه هر بخش فقط یک برنده دارد و نه بیشتر. به مدرسین محترم توصیه می شود از شرکت دادن هنرجویان در گروه های بزرگ خودداری نمایند. (برگزار نمودن یک کنسرت آموزشگاهی و نمره دهی و گزینش یک تا سه نفر، حتما روش بهتری است برای تشویق هنرجویان به پیشرفت بیشتر.)

کاتگوری ال دو (آزاد – پیشرفته برای نوازندگانی که تا حدود ۴ یا ۵ سال کارکرده اند):

• از دو قطعه آزاد با زمان نامحدود، ویدئو تهیه و برای ما ارسال کنید.

• سطح قطعات را در صورت تمایل می توانید با مدیر هنری در میان بگذارید.

• هر شش آیتم مورد قضاوت قرارمی گیرد. (تا سه خطا منظور نمی گردد.)

کاتگوری آماتور (برای نوازندگانی که تا حدود ۱ تا ۳ سال کار کرده اند):

از دو قطعه آزاد با زمان نامحدود ویدئو تهیه و برای ما ارسال کنید.

سطح قطعات را در صورت تمایل می توانید با مدیر هنری در میان بگذارید.

هر شش آیتم مورد قضاوت قرارمی گیرد. (تا سه خطا منظور نمی گردد.)

جوایز:

نفر اول یک عدد گیتار در حد یاماها سی ۴۰ یا ۷۰ یا برندی مشابه است.

نفرات دوم و سوم هرکدام یک دست سیم یا پوپیتر

کاتگوری کودک (برای نوازندگانی که تا حدود ۱۲ ساله هستند و حدود شش ماه کرده اند):

از دو قطعه آزاد با زمان نامحدود ویدئو تهیه و برای ما ارسال کنید.

این بخش فقط سه آیتم شامل: موزیکالیته، ریتم و سوناریته را دارد.


جوایز:

نفر اول یک دست سیم گیتار.

نفر دوم یک عدد پوپیتر.

نفر سوم یک عدد زیرپایی گیتار.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

  • با عرض سلام. یک نقدی به این شیوه اینترنتی برگزاری مسابقات گیتار کلاسیک داشتم. اون زمان که اینترنت و شبکه های اجتماعی اونقدری پا نگرفته بود (تا همین هفت هشت سال پیش) که مسابقات بصورت اجرای روی صحنه و زنده صورت میگرفت، حداقل میشد عیار نوازنده رو در کنترل استرس و شخصیت اجرایش روی صحنه رو سنجید. ولی این شیوه باعث میشه آدم به فکر بیافته که در این مورد خاص انگار پیشرفت تکنولوژی خیلی هم به نفع پیشرفت نوازنده ها نیست!
    امیدوارم دست اندرکاران گرانقدر این مسابقه، بخاطر اعتبار گیتار کلاسیک، اعتبار خود مسابقه و اعتبار خودشون، در شیوه برگزاری اون تجدید نظر کرده و اجرای زنده را (حداقل در مرحله نهایی مسابقه ای دو مرحله ای) مد نظر قرار بدهند، قبل از اینکه این مسابقه معتبر به یک رویداد فرهنگی دسته چندم تبدیل بشه.
    سپاسگذارم

بیشتر بحث شده است